Grupy rozwojowe dla młodzieży
Socjoterapia dla młodzieży 12-13 lat oraz 14-15 lat
Komu drogę wskaże “Kompas”?
Socjoterapia dla młodzieży w Bydgoszczy
Grupy rozwojowe “Kompas” w Propsyche stworzyliśmy dla starszych uczniów szkoły podstawowej (w wieku od 12 do 15 lat). Aby precyzyjnie trafić w potrzeby rozwojowe tych osób, tworzymy dwie grupy: jedną dla 12 i 13-latków, drugą dla 14 i 15-latków.
Zapraszamy młodych ludzi którzy:
- odczuwają duży stres przed sprawdzianami, kartkówkami, ustnymi odpowiedziami w szkole lub ogólnie trudnymi rozmowami,
- mają trudność z dostrzeżeniem swoich talentów, zasobów, określeniem predyspozycji lub nie potrafią użyć ich w codziennych sytuacjach i chcieliby to zmienić, choćby po to aby dostawać lepsze oceny w szkole i mieć większą satysfakcję z nauki,
- chcą lepiej poznać siebie i ustalić kierunek rozwoju osobistego,
- nie potrafią się skupić i mają trudności z rozpoczynaniem i kończeniem zadań oraz planowaniem czasu,
- zauważyli u siebie trudności w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi,
- odczuwają brak motywacji do działania,
- mają trudności ze znalezieniem tematu do rozmowy,
- czują, że pandemia znacząco wpłynęła na ich samopoczucie.

Dlaczego stworzyliśmy w Propsyche grupy rozwojowe dla młodzieży?
W ostatnich latach wiele aktywności przeniosło się do świata wirtualnego, co w dużej mierze przyspieszyła pandemia, zmuszając nas do pracy, nauki, spotkań ze znajomymi czy rozrywki online. Była to ogromna zmiana, na którą nikt nie był przygotowany, a jej efektem stało się ograniczenie osobistych kontaktów międzyludzkich, co mogło przyczynić się do wielu trudności psychologicznych u osób w różnym wieku, szczególnie u dzieci i nastolatków. Brak bezpośrednich relacji z rówieśnikami oraz zastąpienie ich rozmowami online wpłynęły negatywnie na rozwój psychospołeczny młodych ludzi, pozbawiając ich możliwości budowania głębszych więzi i odkrywania siebie w kontekście relacji z innymi. Jednocześnie współczesne czasy obfitują w nadmiar bodźców i „rozpraszaczy”, które utrudniają koncentrację, wybór odpowiednich aktywności i efektywne działanie. Z myślą o młodych ludziach, którzy chcą poprawić swoje funkcjonowanie społeczne, lepiej poznać siebie oraz rozwijać umiejętności samoorganizacji w naszym Centrum Medycznym Propsyche stworzyliśmy grupy rozwojowe, oferujące przestrzeń do nauki i rozwoju w przyjaznym i wspierającym środowisku.


Do jakiego celu doprowadzi “Kompas”?
- Spotkania będą oparte o gry i ćwiczenia dostosowane do wieku uczestników. Każdy moduł będzie składał się także z pracy własnej uczestnika. Celem warsztatów jest zdobycie przez młodzież nowych kompetencji. Chcemy, aby dzięki udziale w “Kompasie”, młode osoby:
- nauczyły się szybkich sposobów na odzyskanie spokoju i kontroli w stresowych sytuacjach (przed klasówką, trudną rozmową itp.),
- miały większą wiarę w siebie i swoje możliwości,
- nauczyły się lepiej adaptować do zmian, planować czas, kierować uwagę,
- rozwinęły elastyczność działania,
- skutecznie pracowały nad akceptacją siebie,
- wiedziały jak znaleźć w życiu czas na wdech i wydech.
Rejestracja
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym personelem recepcji.790 219 220
Godziny pracy
Centrum Propsyche
-
poniedziałek 8.00 - 21.30
-
wtorek - piątek 8.00 - 20.00
-
sobota - niedziela nieczynne

Nowoczesna aplikacja do neurorehabilitacji
W Propsyche, w jednym ośrodku pomoc świadczą: psychiatrzy, psychologowie i psychoterapeuci
Bardzo często leczenie psychiatryczne opiera się na działaniach wielotorowych np.: braniu leków, psychoterapii, psychoedukacji, a w przypadku młodzieży także socjoterapii. W Propsyche dostępne są wszystkie wymienione formy pomocy. Co więcej specjaliści ściśle współpracują ze sobą, konsultują się, dzięki czemu terapia jest spójna i może być w razie potrzeby szybko modyfikowana.
Najczęściej zadawane pytania
Tworzymy plan opieki uwzględniając indywidualne potrzeby pacjenta. W tym miejscu odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania i wątpliwości rodziców oraz opiekunów, którzy rozważają rozpoczęcie leczenia w terapii autyzmu u swojego dziecka.
Grupy rozwojowe są skierowane do młodzieży w wieku [np. 13-18 lat], która chce lepiej zrozumieć siebie, poprawić swoje relacje z innymi, radzić sobie ze stresem i rozwijać umiejętności społeczne.
Spotkanie konsultacyjne przed rozpoczęciem socjoterapii to kluczowy etap, który pozwala specjalistom zrozumieć potrzeby osoby zgłaszającej się po pomoc, a także ocenić, czy socjoterapia będzie odpowiednią formą wsparcia. Podczas spotkania specjalista zadaje pytania, aby zrozumieć trudności, z jakimi zmaga się osoba zgłaszająca się na socjoterapię. Omawiane są: obszary, w których pojawiają się problemy (np. relacje, emocje, zachowanie) i dotychczasowe próby radzenia sobie z problemami. Psycholog może zapytać o historię życia, jeśli jest to istotne (np. sytuację rodzinną, szkolną, społeczną). Specjalista opowiada także czym jest socjoterapia i na czym polega. Przedstawia formę pracy podczas zajęć (np. zajęcia grupowe, ćwiczenia interpersonalne, zabawy integracyjne). Omawiane są potencjalne korzyści z udziału w socjoterapii.
Udział w grupie pomaga budować pewność siebie, rozwijać umiejętności komunikacyjne, radzić sobie z emocjami oraz wzmacniać relacje z rówieśnikami w przyjaznej i wspierającej atmosferze.
Spotkania grup rozwojowych odbywają się regularnie, np. raz w tygodniu, i trwają około 90 minut. Dokładny harmonogram jest ustalany na początku cyklu zajęć.
Spotkanie kwalifikacyjne przed rozpoczęciem socjoterapii jest ważnym elementem przygotowania zarówno uczestnika, jak i terapeuty do efektywnego procesu terapeutycznego. Spotkanie pozwala na wstępne zidentyfikowanie trudności, z jakimi boryka się osoba zgłaszająca się na socjoterapię (np. problemy emocjonalne, trudności w relacjach, wyzwania w funkcjonowaniu społecznym). Umożliwia także ocenę, czy socjoterapia jest odpowiednią formą pomocy. W trakcie rozmowy terapeuta i uczestnik (oraz jego rodzice/opiekunowie) określają, jakie cele będą realizowane podczas socjoterapii. Mogą to być cele związane np. z budowaniem umiejętności interpersonalnych, regulacją emocji i poprawą funkcjonowania w grupie. Spotkanie daje możliwość oceny gotowości uczestnika do pracy w grupie terapeutycznej oraz jego motywacji do udziału w zajęciach.
Uczestnik i jego rodzina dowiadują się, na czym polega socjoterapia, jakie są metody pracy, jak wyglądają zajęcia i jakie są zasady obowiązujące w grupie (np. zachowanie poufności, wzajemny szacunek).
Pierwszy kontakt z terapeutą pozwala na stworzenie poczucia bezpieczeństwa i nawiązanie wstępnej relacji, co ma duże znaczenie dla późniejszego zaangażowania uczestnika w proces terapeutyczny.
Nie każdy, kto zgłasza się na socjoterapię, będzie dobrze funkcjonować w grupie. Spotkanie kwalifikacyjne pomaga ocenić, czy osoba ma trudności, którym można choć częściowo zaradzić w ramach grupowych zajęć socjoterapeutycznych, czy może wymaga innej formy pomocy, np. indywidualnej terapii.
Skorzystaj z naszej wiedzy
Poniższe artykuły napisane zostały dla Twojego zdrowia i rozwoju przez specjalistów Propsyche
Dzieci, młodzież i pandemia – czy rzeczywiście jest bardzo źle?
O diagnozie, problemach dzieci i młodych ludzi w pandemii, tym jak im zapobiegać i czemu nie dawać złotych rad mówi Barbara Golasik z Propsyche. Agnieszka Farbiszewska: Częścią diagnozy psychologiczno – pedagogicznej jaką przeprowadzasz w Propsyche jest między innymi obserwacja dziecka w szkole, z rówieśnikami, a nawet w domu. Nie wszyscy