Terapeutka pedagogiczna
mgr Katarzyna Całczyńska
Jestem terapeutką pedagogiczną. Prowadzę terapię dzieci i młodzieży – szczególnie tych, które doświadczają trudności emocjonalnych, relacyjnych, poznawczych lub rozwojowych. Wspieram dzieci w spektrum autyzmu (w tym z zespołem Aspergera), a także pracuję z dziećmi z ADHD. W swojej pracy koncentruję się na budowaniu relacji z dzieckiem oraz wspieraniu jego samodzielności i kompetencji.
Wspieram również rodziców i opiekunów w rozumieniu trudności dziecka i budowaniu z nim bliskiej, wspierającej więzi.
Zakres usług
- Terapia dzieci w Spektrum Autyzmu
- Terapia pedagogiczna (wspieranie dzieci z trudnościami w nauce, koncentracji, pamięci, grafomotoryce, rozwijanie funkcji poznawczych)
- Usprawnianie motoryki małej
- Wsparcie dzieci i młodzieży z trudnościami emocjonalnymi i relacyjnymi
- Terapia dzieci z ADHD
- Wsparcie rodziców i opiekunów
Członkini Wielkopolskiego Towarzystwa Psychoterapii Systemowej

W jaki sposób pracuję?
Moja droga zawodowa zaczęła się od pracy z dziećmi w spektrum autyzmu w Ośrodku dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Bydgoszczy. Później przyszedł czas na Przedszkole Teraputyczne – uczyłam się w nim uważności i czułości na potrzeby innych i swoje. To doświadczenie ukształtowało mój sposób patrzenia na rozwój i relacje. Z czasem zaczęłam wspierać również dzieci i nastolatków z szerokim spektrum trudności emocjonalnych oraz ich rodziny. Moje podejście opieram na relacji. Obecnie jestem w trakcie szkolenia w nurcie terapii systemowej, ale bliskie mi są założenia TSR – koncentracja na zasobach i możliwościach. Prowadzę terapię pedagogiczną, dostosowaną do indywidualnych potrzeb dziecka. W swojej pracy wykorzystuję elementy terapii ręki, treningu funkcji poznawczych, elementy integracji sensorycznej. Bardzo ważnym narzędziem jest dla mnie zabawa. To przestrzeń, w której dziecko może być sobą, może wyrażać swoje emocje, lęki i potrzeby.
Psycholog, psychoterapeuta w Bydgoszczy
Kwalifikacje zawodowe
Wykształcenie akademickie:
- Studia magisterskie, Pedagogika opiekuńcza (2011), Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa
- Studia licencjackie, Opieka i wychowanie z profilaktyką uzależnień (2009), Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa
- Studia podyplomowe, Integracja sensoryczna (Diagnoza, terapia, edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu) (2023), Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu
- Studia podyplomowe, Oligofrenopedagogika (2013), Wyższa Szkoła Humanistyczna w Szczecinie
Wybrane kursy i szkolenia
- Akademia Komunikacji, Akademia Komunikacji Tomasz Zieliński (2025)
- Zaparcia nawykowe i trudności w odpieluchowaniu, Magdalena Komsta (2025)
- Psychoterapia Systemowa, Wielkopolskie Towarzystwo Psychoterapii Systemowej - w trakcie
- Szkolenie KIDS SKILLS „Dam radę” i „Jestem z Ciebie dumny”, Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach CTSR (2024)
- Racjonalna Terapia Zachowania “ABC EMOCJI”, Pracownia Racjonalnej Terapii Zachowania Agnieszka Hottowy (2024)
- Studium Terapii i Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach, Integri TSR (2024)
- “W stronę rozwiązań. O skutecznym pomaganiu w terapii, pracy psychologiczno-pedagogicznej i nauczyciela.” Kropka nad TY Centrum Innowacji Psychologiczno-Pedagogicznych i Terapii Krótkoterminowej (2024)
- “Trener Umiejętności Społecznych I i II stopnia oraz Trener Kontroli Emocji, w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.” Kropka nad TY Centrum Innowacji Psychologiczno-Pedagogicznych i Terapii Krótkoterminowej (2024)
- Praca z rodziną w obliczu rozwodu, Laboratorium Edukacji i Terapii SR (2024)
- „Zastosowanie TSR w pracy z klientem ze spektrum autyzmu”, Integri TSR (2024)
- Szkoła konsultacji Agnieszki Stein i Małgorzaty Stańczyk, Agnieszka Stein, Małgorzata Stańczyk (2023)
- Smykomultisensoryka, Wspieranie Rozwoju Dzieci, A. Charęzińska (2023)
- Trening zastępowania agresji, Ośrodek Psychoterapii Sukces (2023)